Skip to content
  • 2023
  • 2022
  • 2021 + 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2000-2009

jest filmowo!

  • główna
  • recenzje
  • artykuły / eseje / felietony
  • o jest filmowo!
  • .: ranking 2023 :.
  • Toggle search form
  • mistrz dyskomfortu – o kinie jasona reitmana artykuły / eseje / felietony
  • moje własne arcydzieło – o filmach wielkich artykuły / eseje / felietony
  • seksualne rubikony – o różnych obliczach seksu w filmie artykuły / eseje / felietony
  • lokalny patriota – o kinie ulricha seidla artykuły / eseje / felietony
  • cnoty czy grzechy? – o filmowym tryptyku iñárritu i arriagi artykuły / eseje / felietony
  • tak mi źle… – o filmach smutnych artykuły / eseje / felietony

nieobiektywnie i powierzchownie [„Diaz”]

Posted on 28 listopada, 2012 By encore Brak komentarzy do nieobiektywnie i powierzchownie [„Diaz”]

Daniele Vicari w filmie „Diaz” popełnił niestety podstawowy błąd. Jest nieobiektywny. Wyraźnie faworyzuje stronę młodych alterglobalistów, próbujących uniemożliwić zorganizowanie szczytu G8 w Genui w 2001 roku. Absolutnie ich nie bagatelizując, ale abstrahując od wszelkich krzywd, jakich doznali ci ludzie ze strony policji, przemocy jakiej stali się ofiarami, rządowych machlojek i zagrań organów ścigania w iście faszystowskim stylu – wydaje się, że Vicari z czystej przyzwoitości umieścił w filmie kilka fragmentów portretujących „ostatnich sprawiedliwych” pośród przedstawicieli włoskiej administracji. I zamiast rozrysować te elementy precyzyjniej, skupił się w zasadzie na orgii przemocy. Jego obraz staje się przez to płytki, emocjonalnie szantażując i schlebiając najniższym instynktom, takim jak powierzchowne zgorszenie czy pragnienie zemsty.

Nie zmienia to faktu, że reżyser nawet dobrze panuje nad całością filmu, zwłaszcza pod względem montażu. Bohatera lepiej uznać jako zbiorowego, gdyż charakterystyka jednostek jest pobieżna, choć kilka twarzy daje się zapamiętać. Niemniej miast manifestacji poglądów wyszedł mu film, w którym „my kontra oni” jest wyraźne na tyle, że razi w oczy. Bulwersuje, ale w zasadzie nic ponadto.

Moja ocena: 5/10

recenzje Tags:recenzja

Nawigacja wpisu

Previous Post: kwintesencja stylu wrighta [„Anna Karenina”]
Next Post: fight club [„Chuligani”]

Related Posts

  • filmowy grudzień… i reszta roku podsumowanie miesiąca
  • sacro-fantasy [„Noe: Wybrany przez Boga”] recenzje
  • na oscara [„Witaj w klubie”] recenzje
  • tajemnica judi… i stephena [„Tajemnica Filomeny”] recenzje
  • piję, bo piję [„Pod mocnym aniołem”] recenzje
  • film z przesłaniem [„Hobbit: Pustkowie Smauga”] recenzje
  • the one [„Matrix”] recenzje
  • poezja strachu [„Egzorcysta”] recenzje
  • wielka pochwała życia [„Chce się żyć”] recenzje
  • kosmos! [„Grawitacja”] recenzje
  • ksiądz to pedał [„W imię…”] recenzje
  • smutny allen [„Blue Jasmine”] recenzje
  • szwedzkie brokeback mountain [„Pocałuj mnie”] recenzje
  • niezły nudny film [„Od czwartku do niedzieli”] recenzje
  • super duper man [„Człowiek ze stali”] recenzje

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

previously on

  • oscarowe przewidywania 2023 + komentarz po gali
  • filmowe podsumowanie – początek roku
  • filmowe podsumowanie 2022 roku
  • filmowy grudzień… i reszta roku
  • filmowy październik

moje teksty

  • na Filmwebie
  • na Trzynastym Schronie
  • niefilmowe

kategorycznie

  • artykuły / eseje / felietony
  • festiwal kamera akcja
  • jest filmowo!
  • oscar goes to…
  • podsumowanie miesiąca
  • podsumowanie roku
  • recenzje
  • lokalny patriota – o kinie ulricha seidla artykuły / eseje / felietony
  • tak mi źle… – o filmach smutnych artykuły / eseje / felietony
  • moje własne arcydzieło – o filmach wielkich artykuły / eseje / felietony
  • cnoty czy grzechy? – o filmowym tryptyku iñárritu i arriagi artykuły / eseje / felietony
  • mistrz dyskomfortu – o kinie jasona reitmana artykuły / eseje / felietony
  • seksualne rubikony – o różnych obliczach seksu w filmie artykuły / eseje / felietony

tak tag

2021 2022 2023 arcydzieło artykuł czerwiec erotyka esej felieton festiwal kamera akcja film smutny grudzień kwiecień lipiec luty maj marzec oscary październik podsumowanie portret recenzja sierpień styczeń sylwetka top twórczość wrzesień

Copyright © 2023 jest filmowo!.

Powered by PressBook News Dark theme