Skip to content
  • 2023
  • 2022
  • 2021 + 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2000-2009

jest filmowo!

  • główna
  • recenzje
  • artykuły / eseje / felietony
  • o jest filmowo!
  • .: ranking 2023 :.
  • Toggle search form
  • mistrz dyskomfortu – o kinie jasona reitmana artykuły / eseje / felietony
  • lokalny patriota – o kinie ulricha seidla artykuły / eseje / felietony
  • cnoty czy grzechy? – o filmowym tryptyku iñárritu i arriagi artykuły / eseje / felietony
  • seksualne rubikony – o różnych obliczach seksu w filmie artykuły / eseje / felietony
  • tak mi źle… – o filmach smutnych artykuły / eseje / felietony
  • moje własne arcydzieło – o filmach wielkich artykuły / eseje / felietony

oscarowe przewidywania 2023 + komentarz po gali

Posted on 10 marca, 202313 marca, 2023 By encore Brak komentarzy do oscarowe przewidywania 2023 + komentarz po gali

Przedstawiam moje typy na zdobywców Oscarów na zbliżającej się gali (12.03). Zapowiada się ciekawie, niektóre kategorie bardzo trudne do przewidzenia. Zobaczymy.

Najlepszy film:
„Wszystko wszędzie naraz” TRAFIONY

Najlepsza aktorka pierwszoplanowa:
Cate Blanchett („Tár”) PUDŁO
Nagrodę zdobywa Michelle Yeoh („Wszystko wszędzie naraz”)

Najlepszy aktor pierwszoplanowy:
Brendan Fraser („Wieloryb”) TRAFIONY

Najlepsza aktorka drugoplanowa:
Angela Bassett („Czarna Pantera: Wakanda w moim sercu”) PUDŁO
Nagrodę zdobywa Jamie Lee Curtis („Wszystko wszędzie naraz”)

Najlepszy aktor drugoplanowy:
Ke Huy Quan („Wszystko wszędzie naraz”) TRAFIONY

Najlepszy reżyser:
Daniel Kwan, Daniel Scheinert („Wszystko wszędzie naraz”) TRAFIONY

Najlepszy scenariusz oryginalny:
„Duchy Inisherin” (Martin McDonagh) PUDŁO
Nagrodę zdobywa „Wszystko wszędzie naraz”

Najlepszy scenariusz adaptowany:
„Women Talking” (Sarah Polley) TRAFIONY

Najlepszy film międzynarodowy:
„Na Zachodzie bez zmian” (Niemcy) TRAFIONY

Najlepszy pełnometrażowy film animowany:
„Guillermo del Toro: Pinokio” TRAFIONY

Najlepszy pełnometrażowy film dokumentalny:
„Nawalny” TRAFIONY

Najlepsza muzyka:
„Babilon” (Justin Hurwitz) PUDŁO
Nagrodę zdobywa „Na Zachodzie bez zmian”

Najlepsza piosenka:
„Lift Me Up” — Rihanna („Czarna Pantera: Wakanda w moim sercu”) PUDŁO
Nagrodę zdobywa „Naatu Naatu” — Rahul Sipligunj, Kaala Bhairavaead („RRR”)

Najlepsze zdjęcia:
„Elvis” (Mandy Walker) PUDŁO
Nagrodę zdobywa „Na Zachodzie bez zmian”

Najlepszy montaż:
„Top Gun: Maverick” PUDŁO
Nagrodę zdobywa „Wszystko wszędzie naraz”

Najlepszy dźwięk:
„Top Gun: Maverick” TRAFIONY

Najlepsze efekty specjalne:
„Avatar: Istota wody” TRAFIONY

Najlepsza charakteryzacja i fryzury:
„Wieloryb” TRAFIONY

Najlepsze kostiumy:
„Elvis” PUDŁO
Nagrodę zdobywa „Czarna Pantera: Wakanda w moim sercu”

Najlepsza scenografia:
„Babilon” PUDŁO
Nagrodę zdobywa „Na Zachodzie bez zmian”

Najlepszy krótkometrażowy film aktorski:
„Czerwona walizka” PUDŁO
Nagrodę zdobywa „Irlandzkie pożegnanie”

Najlepszy krótkometrażowy film animowany:
„Chłopiec, kret, lis i koń” TRAFIONY

Najlepszy krótkometrażowy film dokumentalny:
„Zaklinacze słoni” TRAFIONY


Rezultat moich przewidywań to 13 trafionych na 23 kategorie. Kiepsko.

W ubiegłym roku pisałem, że wróciła stara, 'dobra’ Akademia. W tym sinusoida jest na drugim biegunie i przypadek „Wszystko wszędzie na raz” przywodzi na myśl „Parasite”. Ale umówmy się – gdzie temu 'dziełu’ do filmu Joon-ho Bonga. Moim zdaniem to najbardziej przeceniony film ubiegłego roku, idealny dla krytyków do spuszczania się nie tyle nad nim co nad swoim przeintelektualizowaniem. Jak widać dla Akademii również.

Z drugiej strony widać przy tym zmiany w strukturach Akademii oraz wpływ platform streamingowych. Coraz większa liczba filmowców w jej szeregach z całego świata skutkuje takimi, nie innymi wynikami. Ale do cholery – „Na Zachodzie bez zmian”, choć to dobry film, to nie aż tak dobry. Cztery statuetki m.in. w tak istotnych kategoriach jak muzyka i zdjęcia? Sorry za złośliwość, ale wynik ponad miarę i to tylko ze względu na fakt, że na świecie do Netfliksa dostęp jest łatwiejszy niż do wody pitnej. Z drugiej strony 'postępowa’ Akademia wciąż nie potrafi nagrodzić operatorki.

Rozeźlenie łagodzi fakt braku nagrody dla „IO” (tak, wiem, jestem okrutną, niepatriotyczną świnią) i nagrodzenie „Irlandzkiego pożegnania” w kategorii krótkometrażówek – czarnej komedii zamiast bezpiecznego obrazu o ucieczce ze szponów patriarchatu, z mojej strony pudło, ale bardzo doceniam.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie walle-1.jpg
oscar goes to... Tags:2023, oscary, top

Nawigacja wpisu

Previous Post: filmowe podsumowanie – początek roku

Related Posts

  • filmowe podsumowanie – początek roku podsumowanie miesiąca
  • filmowe podsumowanie 2022 roku podsumowanie roku
  • filmowy grudzień… i reszta roku podsumowanie miesiąca
  • filmowy październik podsumowanie miesiąca
  • filmowy sierpień podsumowanie miesiąca
  • filmowy lipiec podsumowanie miesiąca
  • filmowy czerwiec podsumowanie miesiąca
  • filmowy maj podsumowanie miesiąca
  • filmowy kwiecień podsumowanie miesiąca
  • filmowy marzec podsumowanie miesiąca
  • oscarowe przewidywania + komentarz po gali oscar goes to...
  • filmowy luty podsumowanie miesiąca
  • filmowy styczeń podsumowanie miesiąca
  • filmowe podsumowanie 2021 roku podsumowanie roku

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

previously on

  • oscarowe przewidywania 2023 + komentarz po gali
  • filmowe podsumowanie – początek roku
  • filmowe podsumowanie 2022 roku
  • filmowy grudzień… i reszta roku
  • filmowy październik

moje teksty

  • na Filmwebie
  • na Trzynastym Schronie
  • niefilmowe

kategorycznie

  • artykuły / eseje / felietony
  • festiwal kamera akcja
  • jest filmowo!
  • oscar goes to…
  • podsumowanie miesiąca
  • podsumowanie roku
  • recenzje
  • moje własne arcydzieło – o filmach wielkich artykuły / eseje / felietony
  • mistrz dyskomfortu – o kinie jasona reitmana artykuły / eseje / felietony
  • seksualne rubikony – o różnych obliczach seksu w filmie artykuły / eseje / felietony
  • lokalny patriota – o kinie ulricha seidla artykuły / eseje / felietony
  • cnoty czy grzechy? – o filmowym tryptyku iñárritu i arriagi artykuły / eseje / felietony
  • tak mi źle… – o filmach smutnych artykuły / eseje / felietony

tak tag

2021 2022 2023 arcydzieło artykuł czerwiec erotyka esej felieton festiwal kamera akcja film smutny grudzień kwiecień lipiec luty maj marzec oscary październik podsumowanie portret recenzja sierpień styczeń sylwetka top twórczość wrzesień

Copyright © 2023 jest filmowo!.

Powered by PressBook News Dark theme